Zwany również bezimiennym. W żadnej z dotychczasowych trzech części nie poznaliśmy jeszcze jego imienia. W Gothicu II został wskrzeszony przez Xardasa. Może dołączyć do jednej z trzech gildii: najemników, strażników, lub magów ognia. Jego zadaniem jest zażegnanie niebezpieczeństwa ze strony smoków.
Kiedyś był członkiem najwyższej rady magów ognia, ale odłączył od nich by studiować sztukę nekromancji. Wskrzesił naszego bohatera po jego walce ze śniącym. Spotykamy się z nim w każdej z trzech części Gothica.
W Gothicu II jest jedynym magiem wody, z którym się spotykamy. Można się z nim zobaczyć na placu przy świątyni Adanosa. Pomaga nam w naprawieniu amuletu Oka Innosa.
Jest najpotężniejszym magiem ognia i członkiem najwyższej rady. Spotykamy się z nim w klasztorze.
Jest jedynym magiem w górniczej dolinie, a zarazem naszym dawnym przyjacielem. Może nas wprowadzic w drugi krąg magii.
Nasz przyjaciel z przed upadku bariery. Możemy go uwolnić z więzienia w górniczej dolinie, lecz musimy zapłacić 1000 sztuk złota.
Znaliśmy go już w Gothicu I. Lecz w przeciwieństwie do innych dawnych skazańców, nie udało mu się uciec. Diego zostaje wysłany do kopalni rudy, ale jego grupa zostaje zaatakowana. Jedynie jemu udaje się przeżyć, więc ucieka do Khorinis.
Jest przywódcą palladynów. Na początku nie możemy się z nim spotkać, więc wybieramy jedną z trzech gildii. Po udanej misji w górniczej dolinie, daje nam Oko Innosa.
Jest przywódcą najemników na farmie Onara. Spotykaliśmy się z nim już w Gothicu I.
W Gothicu I był prawą ręką Lee i naszym przyjacielem. Teraz można go zastać w porcie. Może zwiększyć naszą zręczność.